| kirjeldus: |
Haldusreformide läbiviimine erinevate struktuuride kaudu on eeldatavalt efektiivsem ja kiirem kui see toimuks ühe struktuuri juhtimisel. Erinevate struktuuride tegevust saab korrastada suhteliselt universaalse vahendi - õiguse - abil ja kaudu. Seega on uurimisteema näol tegemist süstemaatilise õigusteoreetilisi, empiirilisi ja praktilisi soovitusi sisaldava tööga, mis ei paku universaalseid lahendusi, vaid tegelikkust arvesse võtvaid ratsionaalseid alternatiive. Küll on aga kõigi alternatiivide kvaliteet seotud ühe ühise nimetajaga - haldusreformiga Eestis. Nii võibki väita, et teema realiseerimisel töötatakse välja juriidiliselt, sotsiaalselt ja majanduslikult aktsepteeritavad lahendused selleks, et riik ja kohalik omavalitsus säilitades tasakaalu sotsiaalsete ja majanduslike eesmärkide vahel saaksid riigi rahvast paremini teenida. Teadustöö tulemused peab publitseerima kasutades selleks nii Eesti ainukest õigusteaduslikku ajakirja "Juridica" kui ka teisi võimalusi. Arvestades teema suurt päevakajalisust pole välistatud monograafia(-te) kirjutamine. Oodatavate tulemuste hulka kuulub ka teaduspõhise juuraõppe täiustamine. Ilmselt võimaldab uurimistöö ja selle tulemused täiendada nii olemasolevaid aineprogramme kui ka töötada välja uusi eri- ja valikkursuste programme akadeemilise õigushariduse jaoks bakalaureuse-, magistri- ja doktoriõppes. |