[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Mart
2.Perekonnanimi Laanpere
3.Töökoht Tallinna Ülikool
4.Ametikoht teadur
5.Sünniaeg 28.05.1964 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus 1998 – 2003 TPÜ kasvatusteaduse doktorant, doktoritöö kaitsmata
1996 – 1997 Twente ülikooli magistriõpe “Educational & Training Systems Design”
1982 – 1989 TPedI matemaatika-füüsika õpetaja
7.Teenistuskäik 2003 alates: teadur, haridustehnoloogia keskuse juhataja kt.
1998 – 2002 TPÜ lektor, haridustehnoloogia keskuse juhataja
1996 – 1998 TPÜ haridustehnoloog
1992 – 1996 Kolga Kk direktor
1989 – 1992 Kolga Kk matemaatika-, füüsika- ja informaatikaõpetaja
8.Teaduskraad MSc
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Twente Ülikool, 1997
10.Tunnustused 2004 TPÜ parim arendusprojekti veebileht (IVA õpikeskkonna projekt)
2004 TPÜ parim täiendava finantseerimise taotleja (IVA jt projektid)
1994 Aasta Õpetaja (Haridusministeerium)
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
2004-2006 Rahvusvahelise doktorantide suveülikooli E-learning in Higher Education koordinaator, artiklite kogumiku toimetaja
2004 Kesk-Aasia hariduse koostöövõrgustiku EducAsia asutamisprojekt, välisekspert
2003-2005 Erasmus CDA projekt EUDORA, Eesti koordinaator
2003-2004 Grundtvig projekt Aduline, välishindaja
2003-2004 Comenius temaatiline võrgustik COMP@CT, Eesti koordinaator
2003-2005 Minerva projekt UNIVe, töörühma juht
2003–2005 Sihtfinantseeritav teadusteema „Veebipõhise konstruktivistliku õpihaldussüsteemi pedagoogilised lähtealused ja rakendusmudelid Eesti kõrghariduse kontekstis“, täitja
2003-2004 Horvaatia E-learning Academy asutamisprojekt, välisekspert
2003 European Schoolnet uurimisprojekt ERNIST, uuringu „Networks of Innovation in Education“ täitja
2002-2003 TÜ ja TPÜ uurimisprojekt „IKT ja Eesti koolikultuur“, TPÜ koordinaator
2001 Põhja- ja Baltimaade koostööprojekt NB.Peda.Net, Socrates/Comenius projekt IPM tools, vastutav uurimuse läbiviimise, projekti monitooringu ja evalvatsiooni eest
2001 Socrates/Comenius projekt DIDDISS, projekti Eesti-poolne koordinaator
2001 Socrates/Erasmus projekt MODICM, projekti Eesti-poolne koordinaator
2000 Tiigrihüppe Sihtasutuse ja TPÜ uurimus ‘Tiiger Luubis’, töörühma liige, metoodika väljatöötaja
1998 Phare Tempus projekt JEP 14128 ‘Creation of Masters Programme on Multimedia and Learning Systems Design’, töörühma juht
1997-99 Põhjamaade Minsitrite nÕukogu rahastatav Põhjamaade-Baltimaade projekt ‘Kaugkoolitus õpetajakoolituses’, projekti üldjuht
1997-99 Phare Kaugkoolitusprojekt, projekti TPÜ töörühma liige
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Aimar Lints, MSc, 2005, juh. Mart Laanpere. IVA interaktiivne kasutajatugi. TLÜ informaatika osakond

Andres Krall, MA, 2004, juh. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tootedisaini õpik tööõpetuse õpetajale – prototüübi kavandamine ja evalvatsioon. TPÜ informaatika osakond

Kalle Toom, MSc, 2004, juh. Mart Laanpere. Veebipõhiste kursuste õpidisaini adaptiivne mudel – tegevusuuringul põhinev pedagoogiline projekt. TPÜ informaatika osakond

Signe Veelma, MA, 2004, juh. Mart Laanpere. IT sotsiaalse omaksvõtu mudeli rakendamine haridusasutustest E-kooli näitel. TPÜ informaatika osakond

Hans Põldoja, MSc, 2003, juh. Mart Laanpere. Veebipõhise õpihaldussüsteemi kasutajaliidese disain. TPÜ informaatika osakond

Janek Solodin, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tuutorsüsteem kriminaalmenetlusregistri kasutajatele. TPÜ informaatika osakond

Kaie Piiskop, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Integreeritud moodulõppekavad kui üks arenguvõimalusi kutsehariduses. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Kärt Matiisen, MSc, 2003, juh. Mart Laanpere. Kognitiivse paindlikkuse teooriale rajatud õppematerjalide koostamise metoodika. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Raili Kaubi, MSc, 2003, juh. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendusi käsitööõpetuse täienduskoolituses. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Sirje Klaos, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Haridustehnoloogia baaskursus – multimeediumipõhine õppematerjal iseõppijale. TPÜ informaatika osakond

Varje Tipp, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Infotehnoloogia lõimimine I ja II kooliastme õppekavasse. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Andres Kampmann, MA, 2001, juh. Mart Laanpere. E-töölehtede koostamise käsiraamat klassi- ja aineõpetajatele algkoolis. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Ruth Kampmann, MA, 2001, juh. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendamine algklasside õppetöös – lihtsamate elektrooniliste töölehtede kasutamine ainetundides. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Vlada Miller, MA, 2001, juh. Mart Laanpere. Начальное обучение детей младшего школьного возраста владению компьютером на базе Интернетпроектов. TPÜ kasvatusteaduste osakond

13.Teadustöö põhisuunad E-õppe pedagoogilised alused
Õpihaldussüsteemide kontseptuaalne disain
Semantilisel veebil põhinevad teadmushalduslahendused
Sotsiaalsed võrgustikud e-õppe kontekstis
14.Jooksvad grandid 2003–2005 Sihtfinantseeritav teadusteema „Veebipõhise konstruktivistliku õpihaldussüsteemi pedagoogilised lähtealused ja rakendusmudelid Eesti kõrghariduse kontekstis“, täitja
15.Teaduspublikatsioonid

Buchberger, F., Hudson, B.G., Laanpere M., El Gamal, A. (2005) Analysis of success factors in network building. European Educational Research Journal, Vol. 4, No.3. Published only online http://www.wwwords.co.uk/eerj/

Hudson, B., Kiefer, S., Laanpere, M., Rugelj, J. (2005) eLearning in Higher Education. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner.

Laanpere, M., Kikkas, K., Põldoja, H. (2005) Pedagogical foundations of IVA Learning Management System. In: eLearning in Higher Education, pp.143-155. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner

Laanpere M, Põldoja H, Kikkas K (2004) The second thoughts about pedagogical neutrality of LMS. Proceedings of Fourth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'04) pp. 807-809

Toots, A., Laanpere, M. (2004) Tiger in Focus - a National Survey on Information Technology in Estonian Schools. Educational Media International, Vol.41, No.1. London: Taylor & Francis

Normak, P., Laanpere, M. (2003) Training teachers to become educational software developers. Journal of Digital Contents, Vol.1, No.1. ISSN: 1697-4735

viimati muudetud: 24.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Mart
2.Surname Laanpere
3.Institution Tallinn University
4.Position research associate
5.Date of birth 28.05.1964 (day.month.year)
6.Education 1998-2003 doctoral studies in Tallinn Pedagogical University, educational sciences (not defended)
1996-1997 Master's programme 'Educational and Training Systems Design' in University of Twente
1982-1989 teacher's diploma (mathematics & physics) from Tallinn Pedagogical Insititute
7.Research and
professional experience
2003 til now: research associate, head of the CET
1998-2002: lecturer in TPU, head of the CET
1996-1998: educational technologist in TPU
1992-1996: headmaster of Kolga Secondary School
1989-1992: teacher of mathematics, physics and informatics in Kolga Secondary School
8.Academic degree MSc
9.Dates and sites of
earning the degrees
University of Twente, 1997
10.Honours/awards 2004 The best Website for R&D project in TPU
2004 The best fundraiser for R&D projects in TPU
1994 Teacher of the Year (Ministry of Education)
11.Research-administrative
experience
2004 Erasmus IP E-learning in Higher Education (doctoral summer school), coordinaator
2004 Inititating Central-Asian Educational Co-operation Network, consultant
2003-2005 Erasmus CDA project EUDORA, national coordinator
2003-2004 Comenius thematic network COMP@CT, leader of SIG
2003–2005 targeted research project "Pedagogical foundations and application models of a constructivist learning environment in the context of Estonian Higher Education", researcher
2003-2004 Establishing the Croatian E-learning Academy, board member
2003 -2005 Minerva project UNIVe, workgroup leader
2003 IST research project ERNIST (Success factors in Network Building), researcher
2003 Grundtvig project @duline – Tutoring Adults Online, external evaluator
2002 Joint TPU & TU Study „ICT and School Culture“, leader of the TPU research group
2001 Nordic-Baltic cooperation project NB.Peda.Net and related EU Socrates/Comenius project IPM Tools – responsible for research, project monitoring and evaluation.
2001 Socrates/Comenius project DIDDISS, coordinator in Estonia
2001 Socrates/Erasmus project MODICM, coordinator in Estonia
2000 Tiger Leap Foundation & TPU national survey ‘Tiger in Focus’, researcher
1998 Phare Tempus project JEP 14128 ‘Creation of Masters Programme on Multimedia and Learning Systems Design’, leader of the curriculum design working group
1997-99 Nordic-Baltic project ‘Distance Education in Teacher Training’, project manager
1997-99 EU Phare Multi-Country Distance Education project, member of TPU team
12.Supervised dissertations

Aimar Lints, MSc, 2005, superv. Mart Laanpere. IVA interaktiivne kasutajatugi. TLÜ informaatika osakond

Andres Krall, MA, 2004, superv. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tootedisaini õpik tööõpetuse õpetajale – prototüübi kavandamine ja evalvatsioon. TPÜ informaatika osakond

Kalle Toom, MSc, 2004, superv. Mart Laanpere. Veebipõhiste kursuste õpidisaini adaptiivne mudel – tegevusuuringul põhinev pedagoogiline projekt. TPÜ informaatika osakond

Signe Veelma, MA, 2004, superv. Mart Laanpere. IT sotsiaalse omaksvõtu mudeli rakendamine haridusasutustest E-kooli näitel. TPÜ informaatika osakond

Hans Põldoja, MSc, 2003, superv. Mart Laanpere. Veebipõhise õpihaldussüsteemi kasutajaliidese disain. TPÜ informaatika osakond

Janek Solodin, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tuutorsüsteem kriminaalmenetlusregistri kasutajatele. TPÜ informaatika osakond

Kaie Piiskop, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Integreeritud moodulõppekavad kui üks arenguvõimalusi kutsehariduses. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Kärt Matiisen, MSc, 2003, superv. Mart Laanpere. Kognitiivse paindlikkuse teooriale rajatud õppematerjalide koostamise metoodika. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Raili Kaubi, MSc, 2003, superv. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendusi käsitööõpetuse täienduskoolituses. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Sirje Klaos, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Haridustehnoloogia baaskursus – multimeediumipõhine õppematerjal iseõppijale. TPÜ informaatika osakond

Varje Tipp, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Infotehnoloogia lõimimine I ja II kooliastme õppekavasse. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Andres Kampmann, MA, 2001, superv. Mart Laanpere. E-töölehtede koostamise käsiraamat klassi- ja aineõpetajatele algkoolis. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Ruth Kampmann, MA, 2001, superv. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendamine algklasside õppetöös – lihtsamate elektrooniliste töölehtede kasutamine ainetundides. TPÜ kasvatusteaduste osakond

Vlada Miller, MA, 2001, superv. Mart Laanpere. Начальное обучение детей младшего школьного возраста владению компьютером на базе Интернетпроектов. TPÜ kasvatusteaduste osakond

13.Current research program Pedagogical foundations of e-learning
Conceptual design of learning management systems
Knowledge management solutions for semantic Web
Social networks in the context of e-learning
14.Current grant funding 2003–2005 targeted research project "Pedagogical foundations and application models of a constructivist learning environment in the context of Estonian Higher Education", researcher
15.List of most important publications

Buchberger, F., Hudson, B.G., Laanpere M., El Gamal, A. (2005) Analysis of success factors in network building. European Educational Research Journal, Vol. 4, No.3. Published only online http://www.wwwords.co.uk/eerj/

Hudson, B., Kiefer, S., Laanpere, M., Rugelj, J. (2005) eLearning in Higher Education. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner.

Laanpere, M., Kikkas, K., Põldoja, H. (2005) Pedagogical foundations of IVA Learning Management System. In: eLearning in Higher Education, pp.143-155. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner

Laanpere M, Põldoja H, Kikkas K (2004) The second thoughts about pedagogical neutrality of LMS. Proceedings of Fourth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'04) pp. 807-809

Toots, A., Laanpere, M. (2004) Tiger in Focus - a National Survey on Information Technology in Estonian Schools. Educational Media International, Vol.41, No.1. London: Taylor & Francis

Normak, P., Laanpere, M. (2003) Training teachers to become educational software developers. Journal of Digital Contents, Vol.1, No.1. ISSN: 1697-4735

last updated: 24.10.2005

[ sulge aken ]